AUTA
  • Sierra I (2003-2003)
  • Sierra II (2003-2004)
  • Camaro (2004-2007)
  • Nismo (2007-2010)
  • SS7
  • MASZYNY
  • Ploter CNC
  • Frezarka 5-osiowa
  • Przecinarka plazmowa
  • Drukarka 3d

  • KONTAKT
    GG:991907
         
       
    Sierra II - REAKTYWACJA

    Była to moja druga sierra, wsadziłem do niej ten sam silnik co do poprzedniej, czyli 2.9 v6 Cosworth:), rocznik 93, moc 200KM.
    Przyśpieszenie 6,5s, bez trudu osiąga 240km/h (licznik do 240km/h więc dokładnie nie wiem jaka była predkość maksymalna)
    Sierra ma ospoilerowanie RS (oryginalne), brakuje tylko nakładki na tył.



    Dostaje sporo pytań jak zrobić taki swap i co jest do tego potrzebne... po pierwsze silnik 2.9v6 24v Cosworth :)
    Najlepiej kupić całe Scorpio Cosworth, wtedy odpada nam szukanie każdej części z osobna.
    Jeżeli kupujemy wszystko oddzielnie to zaczynając od silnika, musi to być silnik typu BOA, czyli ta starsza wersja silnika 24v, nowsza wersja ma bardziej skomplikowaną elektryke i wadliwy układ rozrządu - koszt wymiany rozrządu to kwota do kilku tyś zł
    Przy kupnie silnika należy zwrócić uwagę aby był on w 100% kompletny, do tego jeszcze cała wiązka elektryczna wraz z kompem

    Jeżeli naszą bazą do swapa jest sierra 2.0 OHC na gaŸniku to potrzebujemy następujących części:

    - kompletny silnik 2.9v6 24v Cosworth, typu BOA
    - łapy silnika wraz z poduszkami
    - kompletna wiązka elektryczna wraz z kompem
    - chłodnica do 2.9 (od sierry 2.9, od scorpio nie pasuje)
    - elektryczne wentylatory chłodnicy lub zwykłe "wisko" (oryginalnie z tym silnikiem jest "wisko")
    - kompletne sprzęgło do 2.9 24v Cosworth, jest takie w katalogu LUKa. Musi być do Coswortha bo od zwykłego 2.9 będzie się ślizgać (jest około 50KM różnicy między tymi silnikami)
    - manualna skrzynia biegów MT75 do silników v6, od R4 nie będzie pasowała.
    - wał napędowy razem ze "sprzęgiełkiem", do skrzyni MT75 (obojętnie jakiej, czy do v6 czy R4)
    - most od scorpio cosworth, nie rozpadnie się tak szybko jak seryjny most sierry
    - wahacze tylne wraz z hamulcami od scorpio cosworth (pasuje do belki sierry)
    - na przód kompletne zwrotnice wraz z całymi hamulcami
    - zbiornik paliwa z elektryczną pompą paliwa (ze sierry 2.0 DOHC)
    - układ wydechowy trzeba zrobić od podstaw zaczynając za kolektorami
    - w związku z tym że cały układ hamulcowy jest od scorpio to trzeba również zmienić felgi na takie o odpowiednim rozstawie śrub (scorpio ma felgi przykręcane na 5 śrub a sierra na 4)

    Oprócz tego najlepiej (wręcz obowiązkowo) zmienić sprężyny na sportowe oraz amortyzatory na twardsze.

    Po takich przeróbkach otrzymujemy bardzo szybkie i niepozorne auto :)


       
         
    www.ss7.hekko.pl