|
|
|
|
Sierra II - REAKTYWACJA
Była to moja druga sierra, wsadziłem do niej ten sam silnik co do poprzedniej, czyli 2.9 v6 Cosworth:), rocznik 93, moc 200KM.
Przyśpieszenie 6,5s, bez trudu osiąga 240km/h (licznik do 240km/h więc dokładnie nie wiem jaka była predkość maksymalna)
Sierra ma ospoilerowanie RS (oryginalne), brakuje tylko nakładki na tył.
Dostaje sporo pytań jak zrobić taki swap i co jest do tego potrzebne... po pierwsze silnik 2.9v6 24v Cosworth :)
Najlepiej kupić całe Scorpio Cosworth, wtedy odpada nam szukanie każdej części z osobna.
Jeżeli kupujemy wszystko oddzielnie to zaczynając od silnika, musi to być silnik typu BOA, czyli ta starsza wersja silnika 24v,
nowsza wersja ma bardziej skomplikowaną elektryke i wadliwy układ rozrządu - koszt wymiany rozrządu to kwota do kilku tyś zł
Przy kupnie silnika należy zwrócić uwagę aby był on w 100% kompletny, do tego jeszcze cała wiązka elektryczna wraz z kompem
Jeżeli naszą bazą do swapa jest sierra 2.0 OHC na ganiku to potrzebujemy następujących części:
- kompletny silnik 2.9v6 24v Cosworth, typu BOA
- łapy silnika wraz z poduszkami
- kompletna wiązka elektryczna wraz z kompem
- chłodnica do 2.9 (od sierry 2.9, od scorpio nie pasuje)
- elektryczne wentylatory chłodnicy lub zwykłe "wisko" (oryginalnie z tym silnikiem jest "wisko")
- kompletne sprzęgło do 2.9 24v Cosworth, jest takie w katalogu LUKa. Musi być do Coswortha bo od zwykłego 2.9 będzie się ślizgać (jest około 50KM różnicy między tymi silnikami)
- manualna skrzynia biegów MT75 do silników v6, od R4 nie będzie pasowała.
- wał napędowy razem ze "sprzęgiełkiem", do skrzyni MT75 (obojętnie jakiej, czy do v6 czy R4)
- most od scorpio cosworth, nie rozpadnie się tak szybko jak seryjny most sierry
- wahacze tylne wraz z hamulcami od scorpio cosworth (pasuje do belki sierry)
- na przód kompletne zwrotnice wraz z całymi hamulcami
- zbiornik paliwa z elektryczną pompą paliwa (ze sierry 2.0 DOHC)
- układ wydechowy trzeba zrobić od podstaw zaczynając za kolektorami
- w związku z tym że cały układ hamulcowy jest od scorpio to trzeba również zmienić felgi na takie o odpowiednim rozstawie śrub (scorpio ma felgi przykręcane na 5 śrub a sierra na 4)
Oprócz tego najlepiej (wręcz obowiązkowo) zmienić sprężyny na sportowe oraz amortyzatory na twardsze.
Po takich przeróbkach otrzymujemy bardzo szybkie i niepozorne auto :)
|
|
|
|
|
|